måndag 21 maj 2012

En drömsyn


Jag såg Sverige. Vårt vackra, avlånga land.
Den förfallna grunden började vittra sönder och stenar lossnade.
Grus och sand började rinna ner mot ett stort svart hål.
Sverige började sjunka och dras mot den mörka avgrunden.

Landet började luta precis som ett skepp som sjunker med stäven före.
Sverige gled fortare och fortare mot djupet.
Jag förstod att nu går vårt land under.
Plötsligt stannade processen upp med ett ryck.
Jag tittade och undrade vad det var som gjorde att det stannade.

Då fick jag se att det var någonting under landet som stoppade det hela.
Jag såg något stort och väldigt som landet fastnat på.
Hela Sverige hängde på ett jättekors!
Korset kommer att bli vår och landets enda räddning från undergång.

Jag var omskakad när jag vaknade.
Bön för landet är mer aktuell än någonsin.
Låt oss ropa till Gud om nåd och förbarmande över vårt land.
Gud älskar Sverige!

Sylvia Gustafsson           
17 maj 2012



1 kommentar:

Anonym sa...

Lämna Världen och gå utanför lägret ty,
Gud ser hellre till Lydnad än Till offer(Böner),
dock
Både lydnad och Offer är ännu bättre.

http://andreassv79.wordpress.com/profetiska-tilltal-som-galler-sverige-eller-andra-platser/

Arne Strand.