torsdag 10 maj 2012

Nytt andligt ledarskap


Jag får en syn där Jesus visar sig. Herren säger: Jag kommer snart att uppenbara mig för att rena min församling från det världsliga arbete, som pågår. Mitt ledarskap i detta land har fört min församling på fel väg, så rening måste ske innan jag kommer åter för att hämta min brud. Den tiden vet ingen men tiden är nära.

Ni ska söka upp de förlorade fåren och föra dem in på den rätta vägen. Jag ska ge er mitt Ord till kraft och styrka. Om inte denna rening blir enligt Ordet, säger Herren så kommer ert land och mitt folk att gå förlorade.

Jag söker också nytt andligt ledarskap bland de yngre som följt mig i sitt liv. Ert land är inte välutrustad med en andlig armé, säger Herren, men det finns några utvalda av mig som börjar resa sig upp, men jag kallar fler krigare! Jag kallar er åter till den första kärleken i ert land.

Det finns så många som är ensamma, som inte har fått uppleva Herdens godhet. Jag kallar mina herdar att vårda sin hjord från den äldste till den yngste, säger Herren. Jag ser också många som går på sina sista dagar i min församling och som känner sig ensamma, övergivna. Det står i mitt Ord att ni ska älska dem, älska din nästa som dig själv. När jag åter kommer tillbaka ska mitt folk vara renade ifrån världens arbete. Så sök er ut, sök er ut bland människor som inte har funnit den rätta vägen för se, jag är vägen, sanningen och livet.

Amen

Åke Forslin
20120509

Inga kommentarer: